
SKLEPU INTERNETOWEGO SKLEP.YANOSIK.PL
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania Zamówienia
na produkty dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów Klientom, uiszczania przez Klientów ceny sprzedaży, uprawnienia Klientów do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do złożenia Zamówienia, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez sprzęt komputerowy lub oprogramowanie Klienta Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy, aktualny system operacyjny,
- standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym również do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu.
- Zawarcie Umowy sprzedaży Produktów nie może nastąpić w sposób anonimowy ani pod pseudonimem. Klient powinien wskazać prawdziwe i kompletne dane osobowe, aby móc zawrzeć taką Umowę.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Klient Sklepu zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia i przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem Klienta lub osób trzecich lub w przypadku niekompatybilności Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
§2 DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia posiadają następujące znaczenie:
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
Formularz RMA – dokument stwierdzający przyjęte do realizacji Zamówienie, określający podstawowe parametry Zamówienia, takie jak ilość i rodzaj zamawianych Produktów lub usług, sposób płatności oraz czas i warunki dostawy, zawierający dane Klienta i adres doręczenia, będący podstawą do realizacji Zamówienia.
Klient – osoba korzystająca ze Sklepu, w szczególności jako Konsument lub Przedsiębiorca
Konsument – osoba fizyczna, w tym PNPK korzystający ze Sklepu, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub może być zawarta Umowa.
Kod Rabatowy – ciąg znaków, który pozwala obniżyć Cenę przy składaniu Zamówienia poprzez wpisanie go w polu przeznaczonym do tego celu w Formularzu Zamówienia.
Konto – indywidualne konto Klienta w Sklepie, za pośrednictwem którego gromadzone są dane Klienta oraz informacje podane przez Klienta oraz informacje o dokonanych przez Klienta Zamówieniach.
Koszyk – element oprogramowania serwisu Sklepu, który umożliwia złożenie Zamówienia, podgląd danych Zamówienia oraz ich modyfikację.
Login – adres e-mail Klienta podany podczas procedury rejestracji, umożliwiający mu zalogowanie się do Konta i korzystanie z Sklepu.
Polityka Prywatności – dokument określający postanowienia dotyczące przetwarzania danych osobowych, dostępna tutaj.
Lead Magnet – Treści cyfrowe (w tym Newsletter) dostarczane Klientom nieodpłatnie przez Sprzedawcę w zamian za podanie danych osobowych na podstawie Umowy o dostarczenie Lead Magnet.
Newsletter – Lead Magnet, który dostarczany jest w sposób ciągły i polega na nieodpłatnym, cyklicznym przesyłaniu treści handlowych, promocyjnych i edukacyjnych przez Sprzedawcę, za wyraźną zgodą Klienta, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Pliki cookie – pliki zapisywane na urządzeniu Klienta podczas odwiedzin Sklepu, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez Klienta stronach Sklepu.
Produkt – oferowana przez Sprzedawcę w ramach Sklepu rzecz ruchoma (w tym PC) lub usługa, będące przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
Produkt Niepełnowartościowy – Produkt, w odniesieniu do którego Klient został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od typowych wymogów zgodności
z Umową, np. w zakresie kompletności, jakości, funkcjonalności itp.;
Produkt z elementami cyfrowymi (PC) – oferowane przez Sprzedawcę w ramach Sklepu urządzenie zawierające Treść cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna w rozumieniu przepisu art. 431 § 1 KC, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, korzystająca ze Sklepu, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub może być zawarta Umowa.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – osoba fizyczna zawierająca
ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy działający pod linkiem, prowadzony przez Sprzedawcę z wykorzystaniem oprogramowania dostawcy zewnętrznego.
Sprzedawca – Spółka Neptis S.A. z siedzibą przy ul. Piątkowska 161, 60 – 650 w Poznaniu, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000447152, NIP: 9721187720, Regon 300942514, o kapitale zakładowym w wysokości 100.000,00 złotych.
System Yanosik – teleinformatyczny system wymiany informacji drogowej pomiędzy Klientami oparty na technologiach GPS i GPRS.
Treść cyfrowa – transfer danych lub pliki w formie cyfrowej, nieutrwalone na trwałym nośniku.
Umowa – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Sklepu internetowego, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie
Umowa LM – umowa o dostarczenie Treści cyfrowych w zamian za dane osobowe, której warunki zostały opisane w paragrafie zatytułowanym „Lead Magnet” Regulaminu, zgodnie z którą Sprzedawca dostarcza Klientowi Lead Magnet w zamian za podanie przez niego danych osobowych w formie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail.
Usługi Elektroniczne – usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu, na zasadach opisanych w Regulaminie.
Zamówienie – forma zawarcia Umowy w sposób opisany w Regulaminie.
§3 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym dokonywania oraz realizacji Zamówień złożonych przez Klientów za pośrednictwem Sklepu.
- Klient korzystający ze Sklepu może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@yanosik.pl lub w formie czatu na stronie Sklepu.
- Sprzedawca w ramach Sklepu świadczy usługi:
- zapoznania się z ofertą produktów przeznaczonych do sprzedaży;
- sprzedaży Produktów oraz usług;
- umożliwiania zamieszczania opinii o Sklepie lub Produktach,
- prowadzenia Konta Klienta.
§4 PRZEBIEG PROCESU ZAMÓWIEŃ
- Klient może zapoznać się z ofertą Sklepu oraz składać Zamówienia w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Wszystkie Ceny podane na stronach Sklepu są cenami brutto wyrażonymi w PLN.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania bieżących zmian Cen Produktów. Uprawnienie to pozostaje bez wpływu na Zamówienia złożone i potwierdzone przed datą zmiany Ceny Produktu.
- Klient może złożyć Zamówienie jako zarejestrowany Klient albo jako gość.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- dodać produkt/y do „Koszyka”,
- przejść do „Kasy”,
- uzupełnić niezbędne pola Formularza Zamówienia,
- wybrać dostępny sposób dostawy oraz płatności,
- zaakceptować niniejszy Regulamin,
- wybrać przycisk finalizujący Zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
- W przypadku Produktów Niepełnowartościowych, dodatkowym warunkiem złożenia Zamówienia jest otrzymanie od Konsumenta wyraźnego potwierdzenia, że wyraża on zgodę na nabycie Produktu Niepełnowartościowego.
- Złożenie Zamówienia według zasad opisanych w ust. powyżej stanowi złożenie przez Konsumenta oferty nabycia wybranych Produktów od Sprzedawcy, na warunkach określonych w Formularzu Zamówienia.
- Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedawca, najpóźniej w terminie 7 dni, może:
- przyjąć ofertę złożoną przez Klienta poprzez przyjęcie Zamówienia do realizacji — w takim przypadku Umowa sprzedaży Produktów zostaje zawarta z chwilą doręczenia Klientowi (na adres e-mail przez niego wskazany) wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji,
- może nie przyjąć oferty Klienta i anulować złożone Zamówienie — w takim przypadku Umowa sprzedaży Produktów nie zostaje zawarta, a Klientowi są zwracane wszystkie płatności, o ile ich dokonał na etapie składania Zamówienia.
- Zakup Konsumenta dokumentowany jest fakturą imienną. Zakup dokonywany przez Przedsiębiorcę dokumentowany jest fakturą VAT.
- Z chwilą złożenia Zamówienia Użytkownik akceptuje przesyłanie, udostępnianie faktur oraz ich korekt i duplikatów od Sprzedawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w formie elektronicznej.
- Zakup Produktu jest możliwy przy pomocy metod płatności udostępnionych na stronie Sklepu oraz prezentowanych Klientowi na etapie składania Zamówienia.
- Jeżeli Klient wybiera przy składaniu Zamówienia płatność on-line, po kliknięciu w przycisk finalizujący Zamówienie jest przekierowywany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności w celu dokonania płatności za Zamówienie. Jeżeli Klient wybiera płatność przelewem bankowym, po kliknięciu w przycisk finalizujący Zamówienie jest przekierowywany na stronę Sklepu z potwierdzeniem Zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za Zamówienie powinna nastąpić w terminie 5 dni od złożenia Zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedawca może przyjąć, że Klient zrezygnował z nabycia Produktów i anulować złożone Zamówienie. Jeżeli Klient wybiera płatność za pobraniem, po kliknięciu w przycisk finalizujący Zamówienie jest przekierowywany na stronę Sklepu z potwierdzeniem Zamówienia.
- Operatorem płatności jest BlueMedia S.A. z siedzibą w Sopocie.
- W przypadku dokonania zwrotu Produktu, dla Zamówień opłaconych kartą płatniczą, Klient otrzyma środki na rachunek karty płatniczej użytej do opłacenia Zamówienia.
§5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Realizacja Zamówienia polega na skompletowaniu zamówionych Produktów, zapakowaniu ich w celu dostawy do Klienta oraz nadaniu przesyłki zgodnie z wybraną przez niego formą dostawy Zamówienia albo poinformowaniu Klienta o możliwości odbioru osobistego Zamówienia.
- W przypadku Zamówienia z odbiorem osobistym, Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą poinformowania Konsumenta o możliwości odbioru osobistego Zamówienia, a w przypadku Przedsiębiorcy – z chwilą nadania do niego przesyłki (powierzenia przesyłki podmiotowi trudniącemu się przewozem).
- Przedsiębiorca jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Przedsiębiorca stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktów, jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 KC).
- Czas realizacji Zamówienia jest wskazany przy każdym Zamówieniu. Zamówione Produkty powinny zostać wydane Konsumentowi w terminie do 30 dni, chyba że w opisie Produktu został wyraźnie oznaczony przez Sprzedawcę dłuższy termin. W takiej sytuacji, składając Zamówienie Klient wyraża zgodę na dłuższy termin realizacji Zamówienia wynikający z opisu na stronie Produktu.
§ 6 RABATY i PROMOCJE
- Sprzedawca jest uprawniony do udzielania rabatów, obniżek lub innych preferencji związanych z Ceną według własnego wyboru, w szczególności w ramach organizowanej akcji promocyjnej lub oferty darmowej dostawy. Szczegóły akcji promocyjnych określają odrębne regulaminy. Klientowi nie przysługuje prawo żądania rabatów, obniżek lub innych preferencji, które nie wynikają z akcji promocyjnej.
- Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- Przy wszystkich obniżkach Cen dotyczących Produktów Sklepu, Sprzedawca podaje – np. w formie ceny przekreślonej – informację o najniższej Cenie danego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Informacje o wielkości obniżki (np. „-10%”) odnoszą się do najniższej ceny danego produktu z okresu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Sprzedawca jest uprawniony do oferowania Klientom Kodów Rabatowych, pozwalających obniżyć Cenę o wartość przypisaną do danego Kodu Rabatowego, zgodnie z informacjami przekazywanymi przy udostępnieniu danego Kodu Rabatowego.
- Zastosowanie i możliwość skorzystania z Kodów Rabatowych mogą być ograniczone wyłącznie do określonej grupy Produktów lub czasu na wykorzystanie, zgodnie z informacjami przekazywanymi przy okazji udostępnieniu danego Kodu Rabatowego.
§7 REKLAMACJE
NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ
- Sprzedawca dostarcza Konsumentom Produkty zgodne z Umową. Jeśli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za doprowadzenie do ich zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5a ustawy o prawach konsumenta. Jeśli Produkt ma wady Sprzedawca odpowiada wobec Przedsiębiorcy z tytułu rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
- Konsument/Przedsiębiorca, w związku z niezgodnością Produktu z Umową/stwierdzeniem wady może złożyć reklamację na dane kontaktowe Sprzedawcy, wraz z opisem charakteru niezgodności/wady i dowodem zakupu. Dla usprawnienia procesu reklamacji Sprzedawca udostępnia na stronach Sklepu pomocniczy Formularz RMA. Termin na rozpatrzenie reklamacji zaczyna bieg z chwilą otrzymania Produktu przez Sprzedawcę, chyba że decyzją Sprzedawca zwrot nie jest wymagany.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko, adres, numer Zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
- Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie odpowiednio 14 dni (Konsument)/30 dni (Przedsiębiorca), liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę Produktu. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania Zamówienia.
- Każdemu Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu lub wykonaniem Umowy, na zasadach określonych powyżej.
- Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że:
- termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jest dłuższy;
- Umowa dotyczy Produktu Niepełnowartościowego, gdzie Konsument wyraźnie wyraził zgodę na nabycie takiego Produktu.
- Sprzedawca zastrzega, że nabycie przez Konsumenta PC (np. urządzenia z dożywotnim abonamentem) nie stanowi wydłużenia terminu przydatności do użycia usługi w rozumieniu ust. 7 lit. a) powyżej.
- NAPRAWA LUB WYMIANA
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może:
- dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub
- dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić wymiany lub naprawy w celu doprowadzenia do zgodności Produktu z Umową.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedawca odbiera go na swój koszt. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Produktu z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
- OBNIŻENIE CENY
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Produktu;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
- brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
- brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości żądania naprawy lub wymiany Produktu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny.
- W przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części.
- Aby odstąpić od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład poprzez pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną. Konsument może skorzystać ze wzoru Formularza RMA, stanowiącego Załącznik Nr 1 do Regulaminu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca niezwłocznie zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (nie wyższe niż równowartość kosztów najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przy składaniu Zamówienia), a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- Zwrot płatności, o którym mowa w ust. 6 powyżej dokonywany jest na rachunek bankowy wskazany przez Konsumenta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt, może powstrzymać się ze zwrotem środków pieniężnych Klientowi do chwili otrzymania Produktu od Klienta lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Sprzedawcy przysługuje prawo dokonania potrącenia swojej wierzytelności wobec Klienta z tego tytułu zgodnie z art. 498 KC i nast.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w zakresie Produktów dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. apteczka, ustniki itp.).
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- Konsument ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży Produktu, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta. W przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części.
§ 8 RĘKOJMIA I GWARANCJA
- Przedsiębiorcom, w razie stwierdzenia wady Produktu przysługują wobec Sprzedawcy roszczenia z tytułu rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca udziela gwarancji na warunkach określonych w karty gwarancyjnym, o ile takowa została dołączona do Produktu. Gwarancja dotyczy rzeczy ruchomych.
- Sprzedawca zapewnia, że trwałość warunków naprawy albo wymiany przewidziane w dokumencie gwarancyjnym Sprzedawcy nie będą mniej korzystne dla Konsumentów niż określone w przepisach o niezgodności towaru z umową. Konsumentowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy, a gwarancja (o ile została udzielona przez Sprzedawcę) pozostaje bez wpływu na te środki ochrony prawnej wobec Konsumenta.
§9 USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca, w ramach Sklepu świadczy na rzecz Klienta Usługi Elektroniczne.
- Podstawową Usługą Elektroniczną świadczoną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie, które prowadzi do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy. Złożenie Zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania Konta w Sklepie.
- Usługi Elektroniczne, o których mowa w ust. 2 powyżej są świadczone na rzecz Klienta nieodpłatnie do czasu usunięcia Konta lub rezygnacji z subskrypcji Newlettera (odstąpienie od umowy).
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W Koncie przechowywane są dane Klienta, przesłane przez niego opinie o Produktach, historia aktywności, złożone reklamacje lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz historia złożonych zamówień w Sklepie. Klient loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Klient jest zobowiązany zabezpieczyć dostęp do swojego Konta przed dostępem osób nieuprawnionych, a ponadto jest zobowiązany nie udostępniać loginu i hasła żadnym osobom trzecim.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do Newslettera, Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta Usługę Elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail, które zawierają informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do Newslettera odbywa się poprzez zaznaczenie stosownego check-boksa podczas składania Zamówienia. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji, który jest zamieszczony w każdej wiadomości przesyłanej w ramach Newslettera. Klient może także wysłać do Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Regulaminu, albo wysłać wiadomość e-mail z prośbą o wypisanie z bazy Newslettera.
- Usługi Elektroniczne są świadczone na rzecz Klienta nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast Umowy dotyczące sprzedaży Produktów zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientom i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Klient powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Sprzedawca lub osoba trzecia działająca w imieniu lub na rzecz Sprzedawcy może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Sklepu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
- W ramach rozwoju Sklepu Sprzedawca może w szczególności:
- dodawać nowe funkcjonalności oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcjonalności w ramach Sklepu;
- wprowadzić Sklep na inny rodzaj urządzeń, np. na urządzenia przenośne;
- udostępnić aplikację związaną ze Sklepem.
§10 LEAD MAGNET
- Sprzedawca umożliwia zawieranie Umów o dostarczenie Lead Magnet na zasadach uregulowanych w niniejszym paragrafie.
- Na potrzeby niniejszego paragrafu przez Lead Magnet Sprzedawca rozumie Treść cyfrową w postaci Newslettera.
- Zawarcie Umowy o dostarczenie Lead Magnet polega na dostarczeniu Newslettera, przez czas nieokreślony, aż do momentu odstąpienia od Umowy LM.
- Sprzedawca dostarcza Lead Magnet niezwłocznie po zawarciu Umowy LM, czyli po podaniu danych osobowych, akceptacji checkboxa i kliknięciu przycisku wyślij a następnie potwierdzeniu zapisu subskrypcji poprzez double opt in.
- Newsletter będzie dostarczany drogą elektroniczną na adres e-mail podany podczas składania Zamówienia lub zapisu.
- Sprzedawca nie zapewnia aktualizacji dla Lead Magnets, z uwagi na to że nie są one niezbędne dla zachowania zgodności Lead Magnet z Umową LM.
- Sprzedawca odpowiada za zgodność Lead Magnet z Umową LM przez cały okres dostarczania Lead Magnet.
- Jeżeli Lead Magnet jest niezgodny z Umową LM, Klient może żądać doprowadzenia do jego zgodności z Umową LM.
- Z uwagi na to, że Umowa o dostarczenie Lead Magnet jest nieodpłatna, Klient nie może żądać obniżenia ceny. Może natomiast odstąpić od Umowy, jeżeli:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Lead Magnet do zgodności z Umową LM,
- Sprzedawca nie doprowadził Lead Magnet do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową LM wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Klienta,
- brak zgodności Lead Magnet z Umową LM występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności z Umową LM,
- brak zgodności Lead Magnet z Umową LM jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od umowy, bez uprzedniego skorzystania z roszczenia doprowadzenia Lead Magnet do zgodności z Umową LM,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Lead Magnet do zgodności z Umową LM w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Reklamację dotyczącą niezgodności Lead Magnet z Umową LM można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy, przy czym preferowane jest skorzystanie z Formularza RMA, dostępnego na stronie Sklepu.
- Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na podany przez niego adres e-mail.
- Sprzedawca zastrzega, że w ważnych przypadkach takich jak zmiana strategii Newslettera, ulepszenie go, dostosowanie go do aktualnego kierunku rozwoju działalności Sprzedawcy, podjęcie działań prowadzących do wzrostu liczby użytkowników, może dokonać zmiany w Newsletterze. Sprzedawca w takim wypadku informuje Klienta w sposób jasny i zrozumiały o terminie i zakresie zmian, na adres e-mail wskazany podczas zawarcia Umowy LM. Jeśli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta do Newslettera, może on w każdym czasie wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym poprzez kliknięcie w link „anuluj subskrypcję” zawartym w treści e-maila.
- Klient może wypowiedzieć Umowę o dostarczenie Lead Magnet w każdym czasie bez zachowania okresu wypowiedzenia. W tym celu wystarczy złożyć oświadczenie Sprzedawcy (w jakiejkolwiek formie na dane kontaktowe Sprzedawcy) lub kliknąć w link anulujący subskrypcję znajdujący się w stopce każdego maila wysłanego w ramach Newslettera. Dane osobowe udostępnione celem zawarcia Umowy LM przetwarzane będą przez czas świadczenia usługi Newslettera, a także na potrzeby archiwizacji w celu możliwości wykazania faktu zawarcia przez Klienta w przeszłości Umowy LM.
- Sprzedawcy przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia Umowy LM bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeśli Klient nie wykazuje żadnej aktywności związanej z Newsletterem. W tym celu Sprzedawca przed złożeniem takiego wypowiedzenia wysyła Klientowi zapytanie o chęć kontynuowania Umowy LM. Brak odpowiedzi na takiego e-maila lub brak otwarcie takiego e-maila w terminie 3 dni od jego wysłania skutkuje wypowiedzeniem Umowy LM przez Sprzedawcę ze skutkiem natychmiastowym.
§11 OPINIE
- Sprzedawca zapewnia Klientom możliwość publikowania w Sklepie opinii o Produktach.
- Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Sprzedawca oświadcza, że nie jest w stanie zapewnić, że opinie na temat Produktów opublikowane na stronach Sklepu lub social mediach Sklepu pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy Produkt faktycznie nabyli.
- Zakazane jest zamieszczanie opinii:
- na temat Produktów, z których Klient nie korzystał lub których nie nabył,
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
- przez opłaconych Klientów, w szczególności w celu sztucznego podwyższenia oceny Produktu,
- W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
§12 DANE OSOBOWE I POLITYKA COOKIES
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w Polityce prywatności.
§13 ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy Konsumentami i Sprzedawcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany Cen Produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klientów, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych powodów takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany technologiczne, zmiany biznesowe — bez uszczerbku dla praw nabytych przez Konsumentów na podstawie Umów zawartych przed zmianą Regulaminu. Klienci, którzy posiadają zarejestrowane Konto w Sklepie, o każdej zmianie Regulaminu zostaną poinformowani poprzez wysyłkę wiadomości na adres e-mail przypisany do Konta. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu Klient może nieodpłatnie usunąć swoje Konto.
- O treści zmian Regulaminu każdy dotychczasowy Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego – przy założeniu Konta adres e-mail. W przypadku, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć łączącą go ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta, poprzez usunięcie Konta w Sklepie.
- Zmiana Regulaminu skuteczna jest tylko na przyszłość. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych Klientów na podstawie wersji Regulaminu przed zmianą i nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie Regulaminu oraz Umowy zawarte przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, z zastrzeżeniem Konsumentów, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie od dnia 1.02.2023 r., z zastrzeżeniem ust. 3.
- Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do pobrania w formacie .pdf – poniżej.
…
Regulamin obowiązujący od 1.01.2023